miercuri, 14 martie 2012

Schimb de experienţă în Anglia






În perioada 2 – 11 martie 2012, voluntarii Fundaţiei Progress au fost plecaţi în Bolton, Anglia pentru a desfăşura un proiect comunitar susţinut de organizaţia Bolton at Home. Acest proiect nu s-ar fi putut realiza fără sprijinul RV PROJECTS, partenerii noştri de aproape un an, care au organizat cele necesare pentru a profita din plin de şederea noastră.

Scopul principal al proiectului a fost acela de a stârni tinerilor bistriţeni interesul pentru voluntariat şi de a-i implica în comunitatea europeană. Astfel, voluntarii Fundaţiei Progress s-au pus în pielea englezilor care de la finele lui martie 2011 au realizat lucruri uimitoare pentru comunitatea noastră, renovând o serie de grădiniţe.

Pe lângă munca pentru comunitate, cei 12 bistriţeni au avut şansa să înveţe lucruri noi despre cultura britanicilor, despre modul lor de viaţă şi despre felul lor de a fi. Ne-a surprins faptul ca sunt foarte ospitalieri şi foarte prietenoşi. În mijlocul lor ne-am simţit ca acasă şi le mulţumim pentru acest lucru.

Dat fiind că experienţa trăită în Bolton a fost peste aşteptările noastre, echipa nr. 1, denumită în urma unor experienţe haioase The Pigeons (Porumbeii) şi formată din: Iulia Cihărean, Cristina Hangea, Toader Hangea, Rus Iuliu, Andrada Poenar, Anton Nagy, Andrei Dodea, Paul Bob, Iulia Micheş, Luminiţa Taloş, Mihaela Şut şi Raul Neamţi, a încercat să exprime în cuvinte ceea ce a reprezentat acest proiect pentru ei, după cum urmează:

Chiar dacă timpul petrecut în Bolton a fost unul redus, doar 10 zile, bagajul de cunoştinţe acumulate este unul imens. Datorită prietenilor noştri din cadrul RV Projects, am avut şansa să vizitez locuri pe care credeam că nu o sa le văd vreodată, precum templul hindus, moscheea, Essa Academy; am observat modul de trai şi de muncă al englezilor şi apreciez cel mai mult faptul că ei sunt uniţi în diversitate; am gustat mâncăruri din cele mai variate, dar apreciez mai mult ciorbele mamei.

Am plecat la drum cu griji mari, deoarece aveam si responsabilităţi mari dar echipa noastră a făcut sa pară totul mai simplu, mai haios şi mai frumos. Le mulţumesc tuturor!!!!!

(Cristina Hangea)

Participarea în cadrul acestui proiect mi-a oferit şansa să descopăr lucruri noi despre englezi, de la stilul de lucru până la modul de trai. În acelaşi timp, am descoperit lucruri importante despre mine însumi, cum ar fi faptul că ador să călătoresc şi că mi-aş dori să particip în astfel de proiecte mai des. Această experienţă plăcută a legat şi prietenii noi care nu ţin cont de naţionalitate, culoare sau distanţă.

(Todi Hangea)

Viata nu poate fi descrisa doar in alb si negru...uneori este ROZ. Aceasta este culoarea care a caracterizat proiectul nostru; o varietate de activitati si de asemenea sortimente alimentare neasteptat de picante. Experienta alaturi de Bolton at Home a fost una constructiva si interesanta. Grupul de volutari a realizat cat de importanta este aprecierea tarii de unde provii, a orasului natal si a tot ceea ce te inconjoara. Asadar, "Pigeons" sunt foarte mandra de voi! FELICITARI!

(Iulia Cihărean)

Indiferent dacă recunoaştem sau nu, trăim într-o lume a barierelor fie acestea de natură culturală, religioasă, educaţională, socială sau familială, bariere ce deseori ne îngrădesc gândurile, sentimentele sau părerile făcându-ne deseori să cădem într-un abis al fricii de nou, de necunoscut. Datorită eforturilor deosebite realizate de membrii Fundaţiei Progress și a celor de la RV Projects am avut șansa de a afla cum este să depăşeşti aceste bariere întâlnind oameni atât de diferiți prin stilul lor de viață , fizionomie, culoare, oameni alături de care am reușit să formăm o familie atât de diversificată cultural, religios, educațional dar atât de unită, bazată pe încredere, împărtășire și comunicare interpersonală. Este un adevarat privilegiu să observi cum odată depășite toate aceste bariere fictive poti vedea îndeaproape lumea ce te înconjoară fără a mai fi nevoit să judeci individul de lângă tine ca pe un obstacol, ci din contră acceptându-l pe acesta ca pe o cheie ce iți va deschide o infinitate de răspunsuri la întrebările tale despre necunoscut. Este doar o părere, un sentiment, un gând…despre cele petrecute în Bolton 2012!

(Anton Nagy)

Primul sentiment pe care l-am avut cand am ajuns, a fost entuziasmul fata de nou, amestecat cu oboseala acumulata de pe drum. Presimteam ca o sa ma astepte o saptamana plina si au inceput sa ma copleseasca emotii pentru ca nu stiam ce va urma, era parca totul in suspans. Proiectul a fost schimbat in ultimul moment, asa ca mi-am zis : "saptamana asta va fi o adevarata aventura", si de ce nu, poate o experienta de viata, ceea ce a si fost. Lucrurile binenteles ca nu s-au intamplat haotic. Totul a fost pregatit si planuit de dinaninte, dupa un program ce avea sa-l urmam intr-o saptamana. Activitatea propriu-zisa am inceput-o de luni. Si ca sa intelegeti mai bine, am dat o mana de ajutor pentru comunitatea lor la tamplarit, zidit, curatat, schimbat becuri, batut cuie si alte mici reparatii la diferite case din Bolton. Acest proiect de lucru a cuprins 4 zile, timp in care am experimentat putin din viata englezilor in campul muncii. Mergand de la o casa la alta am avut ocazia sa vad o mare parte din orasul Bolton. Mi-a placut foarte mult .Nu a fost nimic greu, din contra, a fost distractiv, am cunoscut locuri noi, diferiti oameni cu pregatire in diferite domenii, cu calitati si defecte, care surprinzator munceau relaxati si mereu aveau cu ei acea stare de bine si lipsita de griji. Si dupa cum stiti fiecare tara are si parti negative, în Bolton fiind impresionata negativ de numarul prea mare de ambalaje aruncate pe jos…..

Si cu toate ca viata noastra e diferita de a lor, in sensul ca au nivel de trai ridicat, au o societate multiculturala, o comunitate unita, si un sistem de educatie bine pus la punct, sentimetul de apartenenta la un grup, nevoia de socializare, dorinta de a cunoaste popoare si culturi diferite am regasit-o in ambele parti. Acest lucru l-am inteles si mi-a placut cel mai mult, deoarece este in natura omului, indiferent de clasa sociala, rasa, varsta si sex.

Multumesc tuturor care mi-au dat sansa sa am parte de o experienta unica, de neuitat.

(Luminiţa Taloş)

PARERI DESPRE CEEA CE A FOSST....
Daca ne gandim din perspectiva unui pigeon lumea e frumoasa de sus si imaginile sunt superbe. dar acum as vrea sa cobor cu picioarele pe pamant si sa va spun ca pentru mine a fost o experienta de viata din care am invatat multe, am ras mult, am cuoscut oameni faini:) , am vazut locuri noi si am facut lucruri pentru prima data (zborul cu avionul).
Acestea fiind spuse, vreau sa va multmesc team liderilor Cristina si Iulia pentru ca ati facut toate acestea posibile.

(Dodea Andrei)

In primul rand vreau sa multumesc Fundatiei Progress pentru activitatile frumoase care au fost desfasurate in ultimul timp, alaturi de o echipa minunata de voluntari. Schimbul de experienta din Anglia a fost un succes din toate punctele de vedere: am cunoscut multi oameni minunati, multe locuri frumoase, am participat la toate activitatile desfasurate alaturi de frumoasa echipa de voluntari de la R.V Projects. M-am simtit super bine in compania tuturor voluntarilor, atat romani cat si cei englezi si astept cu nerabdare sosirea volunarilor englezi la Bistrita pentru a le arata orasul nostru micut dar dragut si bucatele noastre traditionale atat de mult dorite de ei .Pe viitor imi doresc sa mai colaboram cu voluntarii englezi si daca o sa mai am ocazia sa plec la ei in Anglia as merge cu cel mai mare drag!

(Raul Neamti)

Experienta traita de mine in Anglia este cu siguranta una unica, care m-a ajutat in primul rand sa imi imbunatatesc cunostintele in limba engleza, avand ocazia in acelasi timp sa lucrez cu oameni deosebiti cu care cu siguranta voi mai incerca sa lucrez si sa tin legatura si in cadrul altor proiecte. Desi limba este cea care ne diferentia unul de celalalt, cu siguranta dorinta de a face voluntariat si buna dispozitie care era mereu cu noi, au fost unele din multele lucruri foarte asemanatoare care ne-au legat. Multumesc Fundatiei Progress, ca mi-a acordat aceasta sansa de a cunoaste alta cultura, alti oameni, dar si de a face voluntariat intr-un mediu diferit de cel experimentat de mine pana acum si totodata le multumesc si celor de la RV Projects care ne-au sprijinit si ne-au fost alaturi pe tot parcursul acestor 10 zile. Cu siguranta a fost o experienta de neuitat in care mi-am largit grupul de prieteni, cu speranta ca ne vom mai intoarce la ei si cu ocazia altor proiecte!Am avut sansa sa inteleg mult mai bine ceea ce inseamna voluntariatul si am incercat impreuna cu ceilalti colegi ai mei sa facem totul pentru ca proiectul sa fie unul de Succes! Cu drag (Pigeon) Iulia Miches :))

(Iulia Miches)

Pentru mine a fost o experienta unica, deoareceam fost pentru prima data in afara Romaniei si primul meu zbor cu avionul. Cu ajutorul acestui proiect am aflat cum e viata in renumitul regat al Marii Britanii, cum sunt oamenii, cum muncesc si cum se distreaza.

Am intalnit oameni prietenosi, atat la locul unde am muncit dar si in timpul liber. Cel mai mult mi-a placut sa merg cu electricianul Greg si Iulia M. pe la casele oamenilor sa le rezolvam problemele legate de acest domeniu.

Am avut placerea sa gust din mancarurile si bauturile englezesti. Mi-a parut bine ca toti care am participat la aceasta excursie ne-am inteles foarte bine si ne-am distrat in fiecare clipa petrecuta impreuna.

Vreau sa multumesc Fundatiei Progress pentru ca mi-a dat sansa sa vad lumea dincolo de granite si nu in ultimul rand vreau sa multumesc coordonatoarelor Iulia Ciharean si Cristina Hangea.

(Iuliu Rus)

Cea mai frumoasa experienta pe care am trait-o pana acum, alaturi de cei mai frumosi oameni : Iulia Ciharean, Cristina Hangea, Toader Hangea, Mihaela Michelle (mami ), Raul Ciprian, Bob Paul ( CoolBob - one of the 3 pigeons ), Andrei ( Dodo - first pigeon ), Anton Nagy ( one of the 3 pigeons ), Iuliu Rus, Iulia Miches & Luminita. Sunteti cei mai tari!!!!!

(Andrada Poenar)

Am avut parte de atatea lucruri frumoase incat nici nu stiu cu ce sa incep!Pe mine cel mai mult m-a impresionat faptul ca am avut ocazia sa lucram alaturi de echipa Bolton at Home.A fost o experienta deosebita pe care as repeta-o oricand. Astept cu nerabdare sa vina grupul de voluntari englezi sa aiba si ei parte de experienta lor in orasul nostru. Multumesc Fundatiei Progress!
(Mihaela Sut)

As putea spune ca a fost o experienta unica, si de aceea vreau sa le multumesc fundatiilor Progress si RV Projects care au facut-o posibila. De asemenea si membrilor impreuna cu care ne-am bucurat. A fost un schimb cultural superb, prin care am invatat atat de multe lucruri despre Anglia , locuitorii acestei tari si stilul lor de viata. Recunosc ca pe cont propriu nu as fi putut niciodata sa vizitez aceasta tara. Felicitari tuturor!"
(Paul Bob)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu